Hồ Minh Thắng
Thạc sĩ, Giảng viên
Business English Listening & Speaking
0935175984

Hoạt động khoa học:

Công trình khoa học:

• Tài liệu học tập Practice Book 5 & 6 – thành viên, 2014
• Đề cương môn học (Lexicology) cho chương trình Cử nhân tiếng Anh – thành viên, 2014
• Đề tài cấp trường: “Students’ Demand and Preference for Native English Speaking Teachers in English Learning at The University of Economics Ho Chi Minh City“ – đồng chủ nhiệm, 2017
• Đề tài cấp Bộ: Xây dựng nhiệm vụ lập quy hoạch tỉnh Đồng Tháp thời kỳ 2021 – 2030 tầm nhìn 2050 – thành viên, 2020
• Hướng dẫn sinh viên NCKH đạt giải cấp trường, UEH500, 2021

Conference proceedings/ kỷ yếu hội thảo

• Evaluation of the course book Market Leader – Elementary (2014) Kỷ yếu hội thảo khoa học: Chương trình tiếng Anh tại UEH: Đánh giá và đề xuất cải tiến: http://nnkt.ueh.edu.vn/index.php/article/evaluation-of-the-course-book-market-leader-elementary/
• “How to teach large classes – A case study at UEH (University of Economics Ho Chi Minh City)“. The annual proceedings of School of Foreign Languages, UEH, Vietnam. 2015.
• “Using video recordings by mobile phones to improve students‘ confidence & communication skills“. The International Conference on Language Development, Ton Duc Thang University, Vietnam. 2016
• “Influential and supporting factors to students‘ online learning quality at UEH“. The annual proceedings of School of Foreign Languages, UEH, Vietnam. 2020
• “A research on students‘ online learning and their satisfaction with the online teaching at UEH“. VietTESOL Internation Convention. 2021

Journal Articles/ Bài đăng tạp chí

• “Apply the Theory of “Learning by Teaching” in Teaching Vocabulary : A Case Study at Ho Chi Minh City National University – University of Technology“. Academic Journal of Social Sciences and Humanities, Buriram Rajabhat University, Thailand. Special Volume 2016.
• Motivating Vietnamese EFL College Students by Using “This is Me” Framework in the Directed Motivational Currents Theory. VNU Journal of Social Sciences and Humanities, Volume 8 (2). 2022
• A Quantitative Research on Students’ Satisfaction with Blended Learning in the COVID_19 Pandemic Situation . Specialusis Ugdymas/ Speacial Education, Volume 2 (43). 2022

Emailphone
Bộ môn BM Ngôn ngữ Anh

CV